GLEDIĆKE PLANINE (Gradina 592 m)

Gradina je još jedan skriveni, manje poznat i manje posećen, vrh Gledićkih planina. Iako se nalazi u šumi, bez vidikovca, put do i od njega je interesantan i zanimljiv, prepun raznovrsnih pejzaža. Staza do Gradine nije markirana i ne preporučujem je neiskusnim planinarima.

Od Beograda, put vodi preko Kragujevca, do Grošničkog jezera (vodojaže). U Kragujevcu, prati se putokaz prema Kraljevu i skreće prema Bajčetini. Na raskrsnici, ne ide se desno za Adžine livade, nego levo, prema lovačkom domu na Trešnjeviku. Od Beograda do početne tačke, ima tačno 125 km (2 časa vožnje). Parkirajte se ovde, kod brane:

Krenite makadamskim putem i odmah skrenite desno, kako biste skratili put do jezera:

Do jezera dolazite za 5 minuta. Spustite se do jezera prvom stazom na koju naiđete.

Nakon pola sata pešačenja, dolazi se do kraja Grošničkog jezera. Tu se nalazi jedan manji vodopad.

Nastavite put dalje, prateći reku Grošnicu. Sa leve strane vam ostaje groblje, a sa desne se vidi vrh Gradina (592 m). Na 10 minuta hoda od vodopada, dolazi se do mosta preko reke Grošnice. Prelazi se most i dolazi do prvih kuća.

Na ovom mestu, potrebno je skrenuti desno, preko još jednog mosta:

Do ovde je sve bilo ravno; sada sledi oštar uspon kroz šumu, do Gradine. Potrebno je savladati oko 150 m konstantnog uspona.

Nakon 2 km od prelaska mosta (45 minuta hoda), dolazi se do jedva vidljivog skretanja za Gradinu. Ako produžite još malo dalje, videćete put koji vodi do jedne kolibe, iza koje je vrh. Ja sam skrenuo na prvom skretanju, što je teža varijanta, jer sam morao da se probijam kroz gusto granje, dok nisam (za 15 minuta) izašao na vrh. Od vodojaže do Gradine, bilo mi je potrebno oko sat i po hoda (4,5 km).

Sa druge strane Gradine, na 2 minuta hoda, nalazi se koliba sa voćnjakom i prelepim vidikovcem.

Odavde je lako. Samo se prati staza koja vodi nadole i ubrzo izlazi na makadamski put. Makadamski put nakon pola sata hoda (2 km) izlazi na asfalt. Usput se otvara pogled na mnogobrojne vrhove Gledićkih planina, ali i na Vujan i Bukovik.

Prateći asfalt nekih 5 km, za nešto više od sat vremena stižete do polazne tačke.

Zanimljiva istraživačka tura, sa pređenih 12 km i oko 200 m uspona, završila se nakon 4 sata hoda. Iako mi Gradina ništa spektakularno nije ponudila, bio je to još jedan dan korisno proveden u prirodi, daleko od gradske gužve.

Jun 2021. god.

Powered by http://wordpress.org/ and http://www.hqpremiumthemes.com/