JUŽNI KUČAJ (Vodopad Prskalo)

Začudo, jedan od najlepših vodopada Srbije ne nalazi se na Staroj planini, već u srcu Južnog Kučaja! Reč je o vodopadu Prskalo. Iako je siromašan vodom, čak i u proleće, nikada ne presušuje. Visok je 15 metara.

Prskalo se nalazi u ataru sela Resavica, poznatom po rudniku uglja. Sa autoputa Bg-Niš, isključite se kod Svilajnca. Zatim nastavite prema Despotovcu. Od Despotovca, pratite putokaze za Resavicu. Rastojanje Beograd-Resavica je oko 150 km (2,5 sata vožnje). Na izlasku iz Resavice, ugledaćete putokaz ka izletištu Valkaluci, koji vas upućuje na desno. Skrenite desno, na makadamski put. Tim putem, nakon 15 km, doći ćete do bisera Južnog Kučaja, vodopada Prskalo. Put je više za džip, nego za obična kola, ali ja sam ipak prošao, sa puntom. I ne bih to ponovio. Tih 15 km prešao sam za sat vremena. Nakon 5-6 km, dolazi se do jedne raskrsnice. Skrenite desno, u pravcu Nekudova. Nakon 10 km vožnje, sa vaše desne strane, ugledaćete veličanstveni vodopad Prskalo.

Vodopad Prskalo

IMG_20200607_134401 IMG_20200607_134439 IMG_20200607_134637 IMG-531610753cc7403fa4f99037f1ac1aa4-V IMG-9198296849546023467f09b70b6e0a52-V

Vodopad je, zapravo, nastao od bigrenih naslaga, koje je vekovima taložila voda. Sa leve strane vodopada, nalazi se uska stazica, koja vodi do izvora reke Nekudovo. Izvor je od vodopada udaljen 50 m. Zapravo, izvor Nekudova nalazi se na „glavi“ Prskala. Reka „kaplje“, tj, prska sa vodopada i otiče dalje, u pravcu Resavice. Na pola puta, između Prskala i Resavice, nalazi se mesto koje se zove Uviralo. Tu se nalazi i tabla sa istoimenim natpisom. Ispod ogromne stene, na dnu kanjona, reka Nekudovo ponire, tj, uvire.

Izvor reke Nekudovo

Reka Nekudovo

Uviralo

Put do vodopada nije lak, ali se isplati. Kada, napokon, stignete, dugo nećete moći da se odvojite od Prskala, najvećeg blaga resavskog kraja. Ako vam ostane vremena, ne propustite priliku da obiđete još jedan atraktivan vodopad, Veliki Buk (Lisine), kao i manastir Manasiju, kod Despotovca.

Veliki Buk

Manastir Manasija

Jun 2020. god.

Powered by http://wordpress.org/ and http://www.hqpremiumthemes.com/