SEVERNI KUČAJ (Rakobarski vis 691 m)

Rakobarski vis se nalazi u ataru sela Rakova bara, na 130 km od Beograda (2 sata vožnje). Put vodi preko Požarevca i Turije, gde se skreće za Rakovu baru. Nekih 5-6 km pre Rakove bare, nalazi se čudotovorni manastir Tumane, koji svakako treba posetiti.

U selu Rakova bara, prati se glavni, asfaltni put, do ovog mesta:

Tu se parkirajte i nastavite u pravcu zelene kuće. Posle zelene kuće, skrenite levo i uzbrdo, na makadamski put.

Zapamtite kuću na sledećoj fotografiji, jer se tu skreće desno, opet na makadam:

Odavde samo pratite glavni seoski put. Odmah se ukazuje Rakobarski vis.

Oko 1,5 do 2 km od početka staze, dolazi se do vodopada Malo vrelo. Vodopad je veoma lep. Visok je 15 m. Zaobiđite ga s desne strane, kako biste ga celog sagledali i uživali u prizoru.

Od vodopada kreće uspon na Rakobarski vis (691 m). Od ovog mesta, vrh je udaljen 3.5 km. Prelazi se preko livade, iznad vodopada, i prolazi pored prikolice prikazane na slici.

Dalje se samo prati makadamski put, koji ide uzbrdo. Usput je lep pogled na okolne vrhove.

Na ovom mestu, skreće se desno:

Sa puta se jasno vidi Tumanski Crni vrh.

Na ovom mestu, skreće se levo:

Odavde je Rakobarski vis veoma blizu. Sa vrha se vide planine u Rumuniji. Od naših vrhova, pored Tumanskog Crnog vrha, prepoznao sam Venac, Sokolovicu i kanjon reke Brnjice.

Od polazne tačke, pa do vrha, ima oko 5 km (2 sata hoda) i oko 500 m uspona. Staza nije markirana, ali to nije problem, ako se prati makadamski put. Ukoliko organizujete da vas čeka vozilo, s druge strane brda, možete doći do sela Ševica i usput obići Ševićku pećinu (Vrteč) i vodopad Burev. Za ovu avanturu vam je potrebna navigacija, iako je put do Ševice isto makadamski.

Do vodopada Burev može se doći i iz sela Ševica, samo je potrebno pitati nekoga za pravac. Sa asfaltnog puta skreće se na makadamski put i, nakon 1,5 km, dolazi do ovog zanimljivog, bigrenog vodopada.

Ovu turu je najbolje organizovati pred kraj zime ili u rano proleće, kada su vodopadi bogati vodom. Šteta što staza nije markirana; bilo bi lepo kada bi se povezala ova dva vodopada, bez koriščenja GPS-a. Ipak, uz dobru organizaciju, može se videti sve što je gore navedeno 🙂

Januar 2021. god.

Powered by http://wordpress.org/ and http://www.hqpremiumthemes.com/