RADOČELO (Krivača 1643 m)

Radočelo je planina koja se izdiže iznad jednog od naših najpoznatijih i najposećenijih manastira, Studenice. Do manastira se može doći ibarskom magistralom preko Čačka, Požege i Ivanjice ili preko Kraljeva i mesta Ušće, gde se odvaja put za Studenicu. Od Beograda do Studenice, preko Kraljeva, ima oko 230 km.

Kao što je svima poznato, manastir Studenica (482 m) je zadužbina Stefana Nemanje i osnovan je 1190. godine.

Manastir Studenica

Staza za Radočelo počinje od glavnog konaka koji se nalazi iza manastira. Postoje markacije, ali su dosta izbledele. Asfaltni put nakon 200 metara prelazi u makadamski.

Radočelo-početak staze

Ako pratite markaciju, videćete da staza sa makadamskog puta ulazi u šumu i opet se vraća na put. Te prečice vam mogu skratiti put, ali je uspon dosta jači. Staze kroz šumu su na nekim mestima zarasle, tako da je bolje da se držite glavnog makadamskog puta. Velika je verovatnoća da će neko naići kolima i povesti vas, tako ćete sigurno uštedeti dobrih 3 sata pešačenja. Odvajate se za Radočelo na ovom mestu:DSCN0389

Od table pa do vrha potrebno je oko 2,5 sata. Na ovom putu imate i jedan izvor.DSCN0386

Ovaj put se ubrzo račva, vi ćete krenuti desno. Levi put vodi ka mestu Rudno, o tome nešto kasnije.DSCN0367

Kada skrenete desno, nakon 50 metara videćete stazicu nalevo koja skreće u šumu. Uđite u šumu, put je širok i ubrzo izlazite na jedan proplanak. DSCN0368 DSCN0369

Pođite malo napred, pa skrenite levo, na 30 metara je makadamski put koji ne možete da vidite sa proplanka. Nastavite pravo tim putem i, nakon 20 metara, videćete svežu markaciju na ovom kamenu:DSCN0370

Staza vodi desno od kamena i ulazi u šumu. Dalje samo pratite obnovljene markacije i nema problema.DSCN0371

Šuma je meni delovala jezivo, nije mi bilo prijatno zato što sam mogao da vidim i levo i desno, dokle god mi seže pogled. Šuma nije gusta i to u meni stvara neki nelagodan osećaj, nešto slično sam doživeo na planini Vujan. DSCN0372

Iz šume se izlazi na proplanke na kojima se nalaze kuće i dolazi se do jednog izvora u podnožju vrha.DSCN0382

Još malo uspona i na vrhu ste! Krivača (1643 m) nije ništa posebno, interesantija je kućica na vrhu sklepana od limova veš mašine!DSCN0374

Krivača

Kao i sa vrha Čemerna, koga odavde ipak vidim, i ovde ne prepoznajem okolne planine. Evo slika, pa ko prepozna neku planinu, neka se javi!DSCN0376

Pogled sa Radočela na Čemerno

Uspon na Krivaču nije lak, traje oko 5,5 sati uz visinsku razliku od preko 1000 m. Ne preporučujem ga onima sa slabijom kondicijom i početnicima. Postoji i druga, lakša varijanta uspona na Radočelo, a to je iz mesta Rudno (1057 m). Prođe se Studenica, dolazi se do mesta Ušće i odatle ide do Rudnog. Od Rudnog postoji odlično markirana staza koja vodi sve do puta kroz “jezivu“ šumu. Tu se staze od Studenice i Rudnog spajaju u jednu. Staza od Rudnog je mnogo lakša, visinska razlika je duplo manja i lepši su pejzaži. Preporučujem uspon iz Rudnog, a silazak na Studenicu, pri silasku možete napraviti lepu fotografiju manastira sa makadamskog puta.

Studenica

Staza od Rudnog

A kad ste već na Rudnom, obavezno obiđite vodopade reke Izubre:

Vodopadi Izubre

Jul 2013. god.

Оставите одговор

Powered by http://wordpress.org/ and http://www.hqpremiumthemes.com/