DEVICA (Ostra čuka 1070 m)

Devica je planina iznad Soko banje, a pogled sa Ostre čuke je jedan od najlepših u ovom delu Srbije. Do Soko banje se dolazi autoputem Beograd-Niš, gde se kod Aleksinca isključuje za Soko Banju. Od Beograda do Soko banje ima oko 240 km. Put za Soko banju vodi pored prelepog Bovanskog jezera, u čijoj pozadini se vidi Rtanj.

Prvo što treba uraditi, kada se dođe u Soko banju, je obići čuveni Soko grad. Ispod hotela “Moravica“, od kupališta, ide interesantna staza, pored reke Moravice, do samog Soko grada. Staza prolazi i kroz izletište Lepterija, gde možete obnoviti zalihe vode.

Iznad hotela “Moravica“ nalazi se vidikovac Popovica, sa koga je veličanstven pogled na Soko grad.

Kada ste sabrali sve utiske o ovom predivnom mestu, možete se asfaltnim putem uputiti prema Ostroj čuki. Prati se putokaz za izletišta Očno i Kalinovica. Na raskrsnici ne skrećete za izletišta, već nastavljate pravo, ka Šopur česmi. Voda sa česme je prava planinska, bistra i hladna, pravo osveženje, pred završni uspon. Ubrzo, posle česme, se dolazi na prevoj, odakle počinje uspon na Ostru čuku. Sa leve strane puta vidi se markacija, koja označava početak makadamske staze. Ostra čuka se nalazi u ataru sela Jezero, na starom putu Soko banja-Niš. Sa puta se odlično vidi ovaj vrh Device. Na vrh se možete popeti stazom koja obilazi vrh sa desne strane, ili kraćim putem, ulevo, koji vodi kroz šumu. Ja sam se uvek peo stazom koja ide nadesno; tek nedavno sam video da postoji i nešto kraća šumska staza.

Nakon pola sata hoda, dolazi se do podnožja Ostre čuke. Svejedno je kojim putem ćete dalje, jer se mora preseći kroz livadu i onda se, malo strmijim delom, popeti pravo na vrh.

Neposredno ispod samog vrha, nalaze se šumske jagode, u ogromnim količinama, što predstavlja prijatno osveženje, nakon malo zahtevnijeg uspona. Taj uspon traje čitavih 15 minuta, a nagrada su ovi prelepi vidici.

Povratak sa vrha možete začiniti obilaskom vodopada Ripaljka, koji se nalazi kod bolnice “Ozren“.

Jun 2010. god.

Оставите одговор

Powered by http://wordpress.org/ and http://www.hqpremiumthemes.com/