KANJON MRTVICE

Kanjon Mrtvice svakako je jedan od najlepših kanjona bivše Jugoslavije. Skriven podno planine Maganik, predstavlja pravo blago netaknute prirode. Nalazi se 30 km od Kolašina, u pravcu Podgorice, u selu Međurječje. Sa magistrale je potrebno obratiti pažnju na znak sa desne strane, koji pokazuje pravac za kanjon Mrtvice. Ide se niz mali, asfaltni put, nekih stotinak metara, do iznad čeličnog mosta, gde se mogu parkirati kola, na poljani. Tu se nalazi tabla, koja vam pokazuje da ste na dobrom putu.

Staza ide na levo, ka ušću Mrtvice u Moraču. Međutim, ne treba se spuštati do ušća, već pratiti stazu koja skreće desno i ide iznad toka reke Mrtvice.

Staza je markirana i vodi kroz šumu, iz koje se pruža prelep pogled na svetlozelenu reku Mrtvicu.

Staza vodi do Danilovog mosta, koji je knjaz Danilo podigao 1858. godine.

Ne prelaziti most, nego nastaviti stazom iznad mosta, kroz šumu!

Staza iz šume izlazi na makadamski put, koji vodi do kuće Bulatovića. Ne skretati nigde sa puta; put vodi pravo do kuće! Taj deo staze dugačak je 2 km.

Kada se prođe kuća, staza vodi nadole, u mali potok, koji treba preći. Nailazite na kapiju.

Prođe se kapija i izlazi se na jednu livadu, na kojoj se nalazi druga kuća.

Staza vodi pored kuće. Odmah tu je i ulaz u kanjon.

Kanjon je dugačak 8 km i završava se kod sela Velje Duboko. Od Velje Dubokog se može doći do Kapetanovog jezera, na Moračkim planinama. Prva atrakcija, na koju se nailazi na ulazu u kanjon, je most ka Mrtvom Dubokom.

Od mosta je potrebno oko 15 minuta hoda do Kapije želja.

Staza dalje ide prema Mrtvičkim gredama, a sve vreme se pružaju fantastični pogledi na ovaj veličanstveni kanjon.

Konačno – čuvene Mrtvičke grede! Mrtvičke grede su staza koju je, kroz stenu, probio general Danilo Jauković, 1973. godine, kako bi napravio put između sela Mrtvo Duboko i Velje Duboko. Zaista impresivan prizor!

Idemo još malo dalje, do mesta sa natpisom “Plaža“, odakle se, istom stazom, za sat i po, vraćamo natrag.

Neverovatno kakvu nam je lepotu priroda podarila! Ovo je mesto koje ostavlja bez daha! Zbog ovako lepih prizora, čovek se oseća potpuno ispunjenim i srećnim. Svakako jedno od mesta koje ćemo posetiti ponovo, jer kanjon Mrtvice nikoga ne ostavlja ravnodušnim!

Jul 2012. god.

5 Responses to “KANJON MRTVICE”

Оставите одговор

Powered by http://wordpress.org/ and http://www.hqpremiumthemes.com/